Gadżety reklamowe są przedmiotami, które na przykład korporacje mogą dawać swoim kilentom lub odbiorcom. Mowa o takich rzeczach jak darmowe długopisy czy kubki. Są one używane jako czynnik, który pozwoli klientom lepiej nas zapamiętać.
Jest wiele różnych sposobów na jakie korporacja może podejść do prowadzenia swojej kampanii marketingowej i oczywiście same gadżety reklamowe nie będą raczej stanowić całego jej fundamentu. Nie oznacza to oczywiście, iż zdecydowanie się na tę opcję jest marnowaniem pieniędzy, czasu czy zasobów. Raczej na odwrót. Dobrze poprowadzony marketing z użyciem gadżetów reklamowych może bardzo dobrze wpłynąć na wizerunek Twojej firmy. Będzie to dobre uzupełnienie ogółu naszego marketingu, które pozwoli ludziom lepiej Cię zapisać w swojej głowie.
Przy tym wszystkim musimy tyko założyć, że gadżet, który chcemy dać naszym kilentom lub odbiorcom, będzie faktycznie czymś co może im przypaść do gustu. Musimy sobie powiedzieć, że nie chcemy wykonać tej pracy nierzetelnie, i że to co wyprodukujemy nie będzie po prostu potocznie rzecz ujmując – tandetą. Nasz gadżet ma być miłym i zaskakującym upominkiem, a nie zbytecznym barachłem.